Dersin Adı | Biyomalzemeler ile Tasarım |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEN 511 | Güz/Bahar | 2 | 1 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere canlı organizmaları bitmiş eserlerin temel bileşenleri olarak kullanma becerisi olan biyolojik tasarımı tanıtmaktır. Biyotasarım, canlı organizmaların bitmiş ürünün işlevini geliştirmeye yönelik sürece dahil edilmesidir. Öğrenciler aynı zamanda tasarım ve imalat için biyolojiden esinlenen yaklaşımlarla ilgili mevcut endüstriyel ve mekanik süreçleri öğreneceklerdir. Öğrencilerin endüstriyel veya mekanik sistemlerin yerini biyolojik süreçlerle değiştiren deneyler yapması ve sonuçlarını raporlar ve sergiler olarak sunması beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders biyotasarım temel ilkeleri, yöntemleri ve uygulamaları ile endüstriyel ve mekanik süreçlerde biyolojik yaklaşımlara dair konuları kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Biyolojik sistemler: Konsept ve tanımlar | Benyus, J. (1997) Biomimicry: Innovation Inspired by Nature, HarperCollins, New York, Chapter 1. pp 1-10. Hargroves, K. and Smith, M.H. (2006) ‘Innovation inspired by nature – Biomimicry’, ECOS Magazine, 129, pp 27- 99. |
3 | Biyotasarımın Temel İlkeleri | Christina Cogdell (2011). From BioArt to BioDesign. American Art, 25:2, pp 25-29. Benyus, J. (1997). Echoing Nature. Why Biomimicry Now? Biomimicry: Innovation Inspired by Nature, HarperCollins, New York, Chapter 1. |
4 | Endüstriyel ve mekanik süreçlerde biyolojiden esinlenen yaklaşımlar | Myers, William (2012). BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, Chapter 2, pp 74-127 |
5 | Endüstriyel ve mekanik süreçlerde biyolojiden esinlenen yaklaşımlar | Myers, William (2012). BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, Chapter 2, pp 74-127 |
6 | Biyotasarım yöntemleri ve uygulamaları | Paola Antonelli (2012). Beyond Biomimicry in Myers, William eds. BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, pp 10-17 |
7 | Geometri – renk – doku: Yabancı ajanların faaliyetleri ile tasarım arasındaki korelasyon | Benyus, J. (1997). Echoing Nature. Why Biomimicry Now? Biomimicry: Innovation Inspired by Nature, HarperCollins, New York, Chapter 4. |
8 | Geometri – renk – doku: Yabancı ajanların faaliyetleri ile tasarım arasındaki korelasyon | Myers, William (2012). BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, Chapter 3, pp 128-191 |
9 | Canlı sistemlerle çalışırken etik ve ontolojik bakış açıları | DIY bio community Code of Ethics for the United States and Europe. Available at https://diybio.org/codes/ |
10 | Biyotasarım vaka örnekleri üzerinden proje önerisi geliştirilmesi | Proje ön araştırması |
11 | Biyotasarım vaka örnekleri üzerinden proje önerisi geliştirilmesi | Proje ön araştırması ve deney sürecinin tasarlanması |
12 | Proje deney süreci | Gözlem |
13 | Proje deney süreci | Gözlem |
14 | Proje deney süreci | Gözlem ve raporlama |
15 | Proje Rapor yazımı ve sunum hazırlanması | Gözlem ve raporlama |
16 | Rapor teslimi ve sunum |
Ders Kitabı | Benyus, Janine. Biomimicry. New York: HarperCollins, 1997.
Myers, William. BioDesign: Nature + Science + Creativity. New York: Museum of Modern Art, 2012. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dyson, Freeman, “Our Biotech Future.” The New York Times Book Review, July 19, 2007.
The Economist, “Some Like It Very Hot.” June/July 2012.
Aldersey-Williams, Hugh. Zoomorphic. New York: HarperCollins, 2003.
Antonelli, Paola. Design and the Elastic Mind. New York: Museum of Modern Art, 2008.
Dyson, Freeman. The Sun, The Genome, and The Internet. New York: Oxford University Press, 1999.
McDonough, William and Michael Braungart. Cradle to Cradle. New York: North Point Press, 2002.
Carlson, Rob. Biology Is Technology: The Promise, Peril, and New Business of Engineering Life. Cambridge: Harvard University Press, 2011. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 25 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 1 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 1 | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 25 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 41 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | |||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | |||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest